יום שני, 14 בנובמבר 2011

מדעי החינוך במאה -21

במסגרת הקורס מדעי החינוך במאה-21 שלומדים במרכז הלימודיים עם פרופ' דוד חן שהחינוך מבוסס על שלושה עקרונות:
1. פרקסיס : הנסון המעשי
2. אידיאולוגיה : מעורבות חברתית - פוליטית של מנהיגות המדינה תוך הכתבת מטרות למערכת החינוך.
3. אינטואציה : היא דרך קבלת החלטות ללא בסיס ידע.
ולפי הגדרתו לחינוך כמערכת עם תת מערכות ביה"ס , כיתת מערכת .
ותורת המערכת הכללית (מתובולוגיה) היא מערכת שהוא אוסף של חלקים המקיימים יחסי גומלין והגביל שמבדיל בין העולם לשני חלקים נפרדים , תת- מערכת שמורכבת מחלקים של מערכת , אך אינה המערכת כולה, ותשומות , כל מה שנכנס למערכת , תפוקות שכל דבר שיוצא מן המערכת לסביבה , ומערכת מורכבת גודל המערכת ומספר חלקיה.
4. הגדרת החינוך כמערכת : בבית הספר הוא רק מערכת משורה של תת מערכות מחנכות (מלמדות) שמהם נוטים להתעלם - משפחה , חברה , טכנולוגיה , ידע , תרבות פנאי.
במהלך הקורס פרופ' דוד חן התיחס למטרות החינוך האוניברסאליות :
* חיברות : הכנה לחיים בכל ההיבטים החברתיים .
* תירבות : נגישות ולימוד אוצרות התרבות האוניברסליים והלוקליים.
* התפתחות אישית: פיתוח הפוטנציאל האישי ותפישת עולם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה