סטרטגיות החשיבה מסדר גבוה בא לסייע בידי אנשי החינוך להפוך את פיחות החשיבה למטרת הוראה מודעת ומפורשת כחלק מהוראת התכניים של מקצועות הלימוד .
סטרטגיות החשיבה יוכלה לסייע למורה לתכנן באופן מסודר ושיטתי את פיתוח החשיבה של התלמידים במשולב עם הוראת תוכני הלימוד כתוצאה מכך יוכל המורה להעמיק את ההוראה והלמידה בתחומי השעת השונים.
חשיבה מסדר גבוה היא מושג -על רחב שמקבל לראותו כמושג עמום ומעורפל שכולל מגוון של יכולות וסודי חשיבה ,זוהר (1990) המתבססת על רזניק.
פיתוח חשיבה והבניית ידע הגיש המשלבת מפתחת החשיבה תורמת להבניית הידע של התלמידים ומסייעת להם לעבור מלמידה המדגישה זכירה ושינון ללמידה המדגישה הבניה של הידע בדרכים משמעותיות.
הבנת מהות הידע ותהליכי יצירת הידע הם דרך שבה הידע נוצר ומפתח , היא חלק חשוב בפיתוח כישורי החשיבה של התלמידים לדוגמא שאילת שאלות מזדמן לתלמידים להכיר שאלות פתוחות שאין להן תשובה ברורה או שיכולות להיות להן תשובות רבות . אסטרטגיות חשיבה כגון העלאת מגוון נקודת מבט והעלאת אפשרויות מגוונות לצורך פתרון בעיה מחדדת את המודעות לכך שתיתכן יותר מדרך אחת לראות את הדברים או לחשוב עליהם.
התנסות בתהליך החקר מאפשרת לתלמידים להכיר מקרוב כיצד ידע נוצר וכיצד מחקרים וניסויים חדשיים משנים כל הזמן את הידוע לנו .
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה